Skip to content

Communio Crucis

Centrum Kultury Duchowej

Communio Crucis
Menu
  • Historia spotkań
  • Poczytać warto…
  • Duchowość JP II
  • Konferencje audio
  • Filmy
  • Statut Stowarzyszenia
×
Cytat 
25 października 2010

W miłości nie ma lęku, lecz doskonała miłość usuwa lęk (1J 4,18)

Posted By: zbyszek 1125 Views

W miłości nie ma lęku, lecz doskonała miłość usuwa lęk (1J 4,18)

Post navigation

Serce mojego Oblubieńca do mnie jedynie należy, tak jak moje serce należy jedynie do Niego (Teresa od Dzieciątka Jezus)
Kiedy wsadza się w ziemię trawy, rośliny, krzewy różane, one poddają się w milczeniu, rosną w milczeniu, rozlewają woń w milczeniu; opadają, umierają w milczeniu, wszystko czynią w milczeniu. Czyńcie podobnie. (Miriam od Jezusa Ukrzyżowanego)

Najnowsze wpisy

  • 11-13.04.2025 – Rekolekcje dla Stowarzyszeń SRK i CC
  • 9.03.2025 – Premiera filmu o kapelanach Golgoty Wschodu
  • 16.02.2025 – o. M. Zawada: Oszustwo – domena współczesności?
  • Droga do Prawdy E. Stein
  • Dialog pojednanie E. Stein
  • Kontrowersje E. Stein
  • Edyta – Żydówka
  • Eucharystia św. Benedykta od Krzyża
  • Prawda Piękno Balthasar Stein
  • Lektury Edyty Stein

św. Teresa Benedykta od Krzyża

  • Analogia entis
  • Antropologia
  • Antropologiczne podstawy duchowości
  • Asceza u św. Edyty Stein
  • Biblijne korzenie duchowości
  • Bibliografia – Stein Edyta (2005)
  • Biografia
  • Biografia Stein – cz. I.
  • Bóg u Edyty
  • Być pełniej
  • Chrystus
  • Cierpienie
  • Cud Edyty
  • Cud na kanonizację
  • Dialog pojednanie E. Stein
  • Doctor Crucis
  • Doctrina eminens – Św. Benedykta od Krzyża
  • Dorastanie do prawdy
  • Droga do Prawdy E. Stein
  • Droga duchowa
  • Droga Edyty
  • Droga Krzyżowa z Edytą
  • Droga nawrócenia
  • Duchowość
  • Duchowość eklezjalna
  • E. Stein – Patronka Europy
  • E. Stein – Poemat o Duchu Świętym
  • Edukacja i dialog
  • Edycja dzieł wszystkich (ESGA)
  • Edyta – Żydówka
  • Edyta i ziemia święta
  • Edyta Stein o kobiecie
  • Edyty Stein napotykanie krzyża
  • Ekspiacja
  • Eschatologia – Edyta Stein
  • Eucharystia
  • Eucharystia św. Benedykta od Krzyża
  • Europa – czasy Edyty
  • Fenomenologia genetyczna, psychoanaliza a podstawy doświadczenia społecznego
  • Film o E.Stein (nagrodzony)
  • Filozofia chrześcijańska E. Stein
  • Filozofia duchowa
  • Filozofia personalistyczna Stein Tischner
  • Filozoficzne aspekty mistyki
  • Fotogaleria
  • Historiografia polska – Edyta Stein
  • Hymn do św. Edyty Stein
  • Ideał misyjny św. Benedykty od Krzyża
  • Kamień, który łączy
  • Kapłaństwo w pismach św. Teresy Benedykty
  • Kategoria wczucia
  • Kerygma prawdy w tekstach liturgicznych wspomnienia Benedykty od Krzyża
  • Kontemplacja objawieniem się Boga w milczeniu w ujęciu Teresy Benedykty
  • Kontemplacja wg św. Edyty Stein
  • Kontrowersje E. Stein
  • Lektury Edyty Stein
  • List do Piusa XI
  • Listy Stein-Ingarden
  • Ludzkość i naród
  • Małżeństwo jako powołanie Kobiety – według św. Edyty Stein
  • Maryja u św. Edyty Stein
  • Maryjny i eklezjalny wymiar powołania kobiety według św. Edyty Stein
  • Medytacja u św. Benedykty od Krzyża
  • Misja wobec wspólczesności
  • Mistyka św. Teresy Benedykty od Krzyża – Edyty Stein
  • Modlitwa, jej natura u św. Edyty Stein
  • Niewidzialna rzeczywistość
  • Nowenna do św. Edyty Stein
  • Nowenna do św. Edyty Stein (wersja II)
  • Nowenna europejska
  • Nowy Doktor Kościoła?
  • O duszy kobiety
  • Oblicza miłości w życiu i pismach św. Edyty Stein
  • Oblubieńczo-kontemplacyjny wymiar bytu ludzkiego
  • Odkrywanie Boga w ciemności
  • Odkrywanie modlitwy
  • Patronka Europy?
  • Pojednanie
  • Posłannictwo duchowe
  • Powołanie Edyty Stein
  • Powołanie osoby
  • Prawda
  • Prawda Piękno Balthasar Stein
  • Przekreślenie siebie
  • Przesłanie dla Europy
  • R. Branstaetter – Tren
  • Radość u E. Stein
  • Radykalizm ewangeliczny
  • Ratio-Fides-Caritas
  • Rozum zdobyty przez Krzyż
  • Rozwój człowieka
  • S. Weil i E. Stein
  • Stein – filozof karmelitanka
  • Stein – JP2
  • Stein – uniwersalizm
  • Stein Ingarden koncepcje człowieka
  • SteinBouardyPsalm22
  • Struktura osobowego bytu
  • Struktura osoby

Czytania i rozważania na dziś

Czytania na wtorek, 13 maja 2025

Wtorek czwartego tygodnia okresu Wielkanocnego(Dz 11, 19-26)Ci, których rozproszyło prześladowanie, jakie wybuchło z powodu Szczepana, dotarli aż do Fenicji, na Cypr i do Antiochii, głosząc słowo samym tylko Żydom. Niektórzy z nich pochodzili z Cypru i Cyreny. Oni to po przybyciu do Antiochii przemawiali też do Greków i opowiadali Dobrą Nowinę o Panu Jezusie. A ręka Pańska była z mini, bo wielka liczba uwierzyła i nawróciła się do Pana. Wieść o tym doszła do uszu Kościoła w Jerozolimie. Wysłano do Antiochii Barnabę. Gdy on przybył i zobaczył działanie łaski Bożej, ucieszył się i zachęcał wszystkich, aby całym sercem wytrwali przy Panu; był bowiem człowiekiem dobrym i pełnym Ducha Świętego i wiary. Pozyskano wtedy wielką liczbę dla Pana. Barnaba udał się też do Tarsu, aby odszukać Pawła. A gdy znalazł, przyprowadził go do Antiochii i przez cały rok pracowali razem w Kościele, nauczając wielką rzeszę ludzi. W Antiochii też po raz pierwszy nazwano uczniów chrześcijanami.(Ps 87 (86), 1a i 2 i 3a. 4-5. 6-7)REFREN: Wszystkie narody, wysławiajcie PanaNa świętych górach Jego miasto:umiłował Pan bramy Syjonubardziej niż wszystkie namioty Jakuba.Wspaniałe rzeczy głoszą o tobie,Miasto Boże.Wymienię Egipt i Babilon wśród tych, co mnie znająoto Filistea, Tyr i Etiopia.nawet taki kraj tam się narodził.O Syjonie powiedzą: "Każdy człowiek urodził się na nim,a Najwyższy sam go umacnia".Pan zapisuje w księdze ludów:"Oni się tam narodzili".I tańcząc śpiewać będą:"Wszystkie moje źródła są w tobie".Aklamacja (J 10, 27)Moje owce słuchają mojego głosu, Ja znam je, a one idą za Mną.(J 10, 22-30)Obchodzono w Jerozolimie uroczystość Poświęcenia Świątyni. Było to w zimie. Jezus przechadzał się w świątyni, w portyku Salomona. Otoczyli Go Żydzi i mówili do Niego: "Dokąd będziesz nas trzymał w niepewności? Jeśli jesteś Mesjaszem, powiedz nam otwarcie". Rzekł do nich Jezus: "Powiedziałem wam, a nie wierzycie. Czyny, których dokonuję w imię mojego Ojca, świadczą o Mnie. Ale wy nie wierzycie, bo nie jesteście z moich owiec. Moje owce słuchają mojego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy". [...]

Rozważanie na wtorek, 13 maja 2025

Święto, którego obchód jest kontekstem dzisiejszego fragmentu Ewangelii to Chanuka, czyli pamiątka poświęcenia świątyni jerozolimskiej za czasów powstania Machabeuszy w roku 164 przed Chrystusem. Pobyt w tym miejscu Jezus traktował zawsze z wielkim osobistym zaangażowaniem wiedząc, że jest to miejsce, w którym cześć odbiera Jego Ojciec (por. J 2, 13-22). Pielgrzymka do Jerozolimy podjęta z okazji rocznicy odnowienia kultu świątynnego była zatem dla Jezusa czasem szczególnie radosnym. Temat postaci „dobrego Pasterza” jest kontynuacją Jezusowego nauczania z poprzedniego akapitu. Jezus przedstawia siebie jako dobrego Pasterza. Troska o owczarnię wyraża się przede wszystkim w tym, aby owce miały dobry wzrok (por. J 9, 1-7. 35-41), a w konsekwencji potrafiły rozpoznać swego Przewodnika i drogę, która prowadzi na dobre pastwiska. W świadomości słuchaczy Jezusa pasterzem Izraela jest Bóg (np. Ps 23). On przeprowadził swój naród przez pustynię na pastwiska Ziemi Obiecanej i na tej ziemi stale się nim opiekuje. Obrazem dobrego pasterza w historii Izraela był król Dawid. Najmłodszy z synów Jessego zajmował się trzodą swego ojca. Takiego powołał go Bóg i przez proroka Samuela namaszczony został do zadań królewskich (1 Sm 16, 1-13). Przyszły Mesjasz miał być królem na wzór Dawida, miał więc odzwierciedlać w swoim działaniu także cechy dobrego pasterza. Gdy Jezus odnosi do siebie ten tytuł, Żydzi jednoznacznie czytają to w kontekście obietnic mesjańskich, stąd ich pytanie: „Czy jesteś Chrystusem?” Odpowiedź Jezusa zmusza rozmówców do ponownego przemyślenia znaków, których On dokonał, a które wskazują na władzę otrzymaną od Ojca, szczególnie władzę wyrażającą troskę pasterską – gromadzenia i oddawania życia za owce. Zdolność do poprawnego odczytania cudów dokonanych przez Jezusa jest uzależniona od wiary i prostoty serca, od gotowości do przyjęcia Jezusa jako pasterza. Rezygnacja z posłuszeństwa Jezusowi prowadzi do wykluczenia siebie z Jezusowej owczarni i odrzucenie bezpieczeństwa, które Jezus gwarantuje dając owcom życie wieczne. Wypowiedź Jezusa kończy się radykalną deklaracją jedności z Ojcem, na którą Żydzi nie byli gotowi i nie potrafili jej przyjąć. W ich uszach zabrzmiała ona jak bluźnierstwo. W kontekście jednak misji Dobrego Pasterza to właśnie ta jedność z Ojcem gwarantuje trzodzie bezpieczeństwo, jakiego nikt inny nie jest w stanie dać – gwarancję życia wiecznego. Dialog z Żydami jest zaproszeniem skierowanym także do nas wszystkich. Jest to okazja do zastanowienia się, czy jesteśmy gotowi uwierzyć Jezusowi i zgodzić się na posłuszeństwo Jego głosowi w swym życiu. Jezus pragnie włączyć do swojej owczarni wszystkich, za których oddał życie. Dzięki zmartwychwstaniu Dobrego Pasterza zaproszenie jest aktualne w każdym pokoleniu. Kluczem jest wiara w Jezusa Chrystusa i posłuszeństwo Jego głosowi. Ten głos brzmi stale w Kościele, dajmy się temu Głosowi poprowadzić. ks. Adam Łuźniak [...]

październik 2010
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
    lis »

Odwiedziło nas:

Dzisiaj: 0

Wczoraj: 0

W tym tygodniu: 11234

W tym miesiącu: 51760

Razem: 616833

Copyright © 2025 Communio Crucis. All Rights Reserved.